Optimizing cognitive rehabilitation : effective instructional methods
著者
書誌事項
Optimizing cognitive rehabilitation : effective instructional methods
Guilford Press, c2011
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 267-285) and index
内容説明・目次
内容説明
*Needed: provides clinicians with new, evidence-based methods for teaching clients with cognitive impairments.
*Features detailed descriptions of techniques, plus examples and downloadable checklists and forms.
*Expert authors write for a broad audience of professionals, including neuropsychologists, clinical psychologists, speech-language pathologists, occupational therapists, and other rehabilitation specialists.
*Addresses problems with memory, attention, organization, and social functioning.
目次
I. Foundations 1. Introduction and Overview 2. The Research Evidence 3. The Learning Context: Beyond Practice (What They Didn't Teach You in Graduate School), with Rik Lemoncello and Eva van Leer 4. The Training Framework: Plan, Implement, and Evaluate (PIE) II. The Training Procedures 5. Training Facts and Concepts 6. Training Functional Multistep Routines 7. Training the Use of External Cognitive Aids 8. Training the Use of Metacognitive Strategies 9. Training Social Skills Conclusion: Now What?
「Nielsen BookData」 より