Metalepsis in popular culture
著者
書誌事項
Metalepsis in popular culture
(Narratologia : contributions to narrative theory / edited by Fotis Jannidis, John Pier, Wolf Schmid, 28)
De Gruyter, c2011
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
When readers become victims of the murder mysteries they are immersed in, when superheroes embark on a quest to challenge their authors or when the fictional rock band Gorillaz flirt with Madonna during their performance, then metalepsis in popular culture occurs. Metalepsis describes the transgression of the boundary between the fictional world and (a representation of) the real world. This volume establishes a transmedial definition of metalepsis and explores the phenomenon in twelve case studies across media and genres of popular culture: from film, TV series, animated cartoons, graphic novels and popular fiction to pop music, music videos, holographic projections and fan cultures.
Narrative studies have considered metalepsis so far largely as a phenomenon of postmodern or avant-garde literature. Metalepsis in Popular Culture investigates metalepsis' ties to the popular and traces its transmedial importance through a wealth of examples from the turn of the 20th century to this day. The articles also address larger issues such as readerly immersion, the appeal of complexity in popular culture, or the negotiation of fiction and reality in media, and invite readers to rethink these issues through the prism of metalepsis.
「Nielsen BookData」 より