Graphic poetics : poetry as visual art
著者
書誌事項
Graphic poetics : poetry as visual art
(Continuum literary studies)
Continuum, c2011
- タイトル別名
-
Graphic poetics
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
Concrete', 'pattern' or 'shaped' poems are well documented as experimental curiosities. While giving some attention to this sub-genre the book shifts the focus to the ways in which visual form manifests itself in traditional verse, examining poems by Milton, Wordsworth, Eliot, Olson, T.E. Hulme, Auden, Williams, Larkin and Charles Tomlinson. It examines how the tactile presence of the poem on the page transcends the routine distinctions between genre and historical context, emerging as a significant but largely unexamined contribution to modernist poetics. The interpretative methodology is radical, adapting Wollheim's twofold thesis grounded in the aesthetics of visual art to the author's own concept of the double pattern Graphic Poetics challenges the accepted protocols of reading and interpreting verse and considers how poetry is involved in a dialogue with such theoreticians as Derrida. Introducing a new perspective on how poems work and on how they generate effects, it shows how poets use devices previously unrecognised and unacknowledged, techniques which are more commonly associated with visual arts than with literature.
目次
- Introduction
- 1. The Double Pattern
- 2. The Silent Poem
- 3. Critical Antipathy
- 4. The Poet as Visual Artist
- 5. The Bifurcation of Modernist Poetics
- 6. Poems as Pictures
- 7. The Sliding Scale
- 8. After Modernism
- 9. Conclusion
- Bibliography
- Index.
「Nielsen BookData」 より