Rural revival? : place marketing, tree change and regional migration in Australia
著者
書誌事項
Rural revival? : place marketing, tree change and regional migration in Australia
(Perspectives on rural policy and planning)
Ashgate, c2011
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [179]-187) and index
内容説明・目次
内容説明
How, if possible, to re-populate declining rural and regional areas? Examining this crucial and complex issue in relation to Australia, this book explores how a particular organization, 'Country Week', has emerged and developed as one means of stimulating the repopulation of declining or stagnating areas. While this is a problem shared by many other developed countries in Europe and North America, Australia's 'Country Week' programme puts forward an innovative range of place-marketing strategies that challenge rural decline and urban migration and can offer new approaches which could be adopted more widely.
目次
- Acknowledgments
- Preface
- Abbreviations
- Chapter 1 Rural Revival?
- Chapter 2 Leaving the City
- Chapter 3 Country Week
- Chapter 4 Strategies: 'In It to Win It'
- Chapter 5 A Place on the Map?
- Chapter 6 Going to the Show
- Chapter 7 Taking to the Country
- Chapter 8 The Good Resident
- Chapter 9 Living the Dream? A Retrospective
「Nielsen BookData」 より