Daybreak
著者
書誌事項
Daybreak
Drawn & Quarterly, 2011
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
AN ART-HOUSE TAKE ON THE CLASSIC ZOMBIE GENRE
You wake up in the rubble and see a ragged, desperate one-armed man greeting you. He takes you underground to a safe space, feeds you, offers you a place to sleep. And then announces that he'll take the first watch. It's not long before the peril of the jagged landscape has located you and your newfound protector and is scratching at the door. What transpires is a moment-to-moment struggle for survival--"The Road "meets "Dawn of the Dead." "Daybreak "is seen through the eyes of a silent observer as he follows his protector and runs from the shadows of the imminent zombie threat. Brian Ralph slowly builds the tension of the zombies on the periphery, letting the threat--rather than the actual carnage--be the driving force. The postapocalyptic backdrop features tangles of rocks, lumber, I beams, and overturned cars that are characters in and of themselves.
Ralph's stunning debut was the wordless graphic novel "Cave-In," created while he was one of the founding members of the influential Fort Thunder art collective. Drawing inspiration from zombies, horror movies, television, and first-person shooter video games, "Daybreak "departs from zombie genre in both content and format, achieving a living-dead masterwork of literary proportions.
「Nielsen BookData」 より