Style, identity, and literacy : English in Singapore
著者
書誌事項
Style, identity, and literacy : English in Singapore
(Critical language and literacy studies, 13)
Multilingual Matters, c2012
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全25件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 220-235) and index
内容説明・目次
内容説明
Style, Identity and Literacy: English in Singapore is a qualitative study of the literacy practices of a group of Singaporean adolescents, relating their patterns of interaction - both inside and outside the classroom - to the different levels of social organization in Singaporean society (home, peer group and school). Combining field data gathered through a series of detailed interviews with available classroom observations, the study focuses on six adolescents from different ethnic and social backgrounds as they negotiate the learning of English against the backdrop of multilingual Singapore. This book provides social explanations for the difficulties and challenges these adolescents face by drawing on current developments in sociolinguistics, literacy studies, English language teaching and language policy.
目次
Chapter 1: Social Practices and Linguistic Markets
Chapter 2: Multilingualism in Late-Modern Singapore: A Portrait
Chapter 3: Multilingualism in Late Modernity: Literacy as a Reflexive Performance of Identity
Chapter 4: Some Data about our Data
Chapter 5: Fandi and Ping: Literacy Practices and the Performance of Identities on Ambivalent Markets
Chapter 6: Edwin, Wen and Yan: Styling Literacy Practices Inside and Outside the Classroom
Chapter 7: Sha: A Comparison
Chapter 8: Pedagogy, Literacy And Identity
Chapter 9: The Dynamics of Language Distribution in Late-Modern Multilingual Singapore
「Nielsen BookData」 より