Social control and education
著者
書誌事項
Social control and education
(Routledge library editions, . Education ; v. 169)
Routledge, 2012, c1976
- : hardcover
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Reprint. Originally published: London : Methuen, 1976
ISBN for subseries "Education": 9780415615174
Includes bibliographical references (p. 176-187) and indexes
内容説明・目次
内容説明
Social control is a central sociological concept which has generated many influential 'models' of man in society. This book examines these major models, and examines the rise of compulsory schooling in Britain and the USA and shows us which aspects of education and social control have been elaborated or neglected in the sociology of education down to the mid 1970s.
目次
Preface. Editor's Introduction. 1. Background: Basic Issues in Sociology. 2. Social Control and Models of Man. 3. The Rise of Mass Education 1: Britain 4. The Rise of Mass Education 2: The United States. 5: Two Great Sociologies, both of necessity: Marx and Durkheim. 6 Education Functions (and Weber lives) 7 Transmission and Reproduction: the contemporary work of Bernstein and Bourdieu. 8. Inside Schools and Classrooms. References and Indices.
「Nielsen BookData」 より