Education, class language and ideology
著者
書誌事項
Education, class language and ideology
(Routledge library editions, . Education ; v. 167)
Routledge, 2012, c1979
- : hardcover
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Reprint. Oritinally published: London : Routledge & Kegan Paul, 1979
ISBN for subseries "Education": 9780415615174
内容説明・目次
内容説明
This book presents an analysis of the 'essentialist ideology', which is inherent to class-based societies. The author argues that essentialist ideology is efficient through its unconscious component and is imposed on everyone. It guides school selection and imposes on each class a language specific in its reference to concrete domination relations. It even unbalances the scientific objectivity of researchers in the social sciences, not only among those who abide by the theory of natural aptitudes, but also among its sharpest critics, such as Basil Bernstein, Pierre Bourdieu and J C Passeron, whose work is considered in this book.
目次
Preface. Introduction. 1. Essentialist Ideology. Its Origins and Its Scientific form, the theory of Natural Aptitudes. 2. The Ideology at Work in Everyday Speech. The Rationalization of School Choices. 3. Language and Class Identity. The Mark of Dominant Ideology. 4. From the Theory of Differences in Aptitudes to the Theory of Differences in Linguistic 'Codes'. 5. Shortcomings in the Theory of the 'Unequal Distribution of Linguistic Capital'. Conclusion.
「Nielsen BookData」 より