Cervantes, Raphael, and the classics
著者
書誌事項
Cervantes, Raphael, and the classics
(Cambridge studies in Latin American and Iberian literature, 12)
Cambridge University Press, 2010, c1998
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
In English, some quotations in Spanish
"First published 1997. This digitally printed version 2009"--T.p. verso
"Paperback re-issue"--Back cover
Includes bibliographical references (p. 219-231) and index
内容説明・目次
内容説明
Although much has been written about literary, cultural, and artistic influences in the work of Cervantes, at the time of this book's publication very little had been said about his interest in the classics. Frederick de Armas argues convincingly in this book that throughout his literary career, Cervantes was interested in the classical authors of Greece and Rome. Rather than looking at Cervantes' texts in relation to other literary works, this book demonstrates how Cervantes' experiences in Italy and his observation of Italian Renaissance art - particularly the works of Raphael at the Vatican - led him to create new images and structures in his works.
目次
- List of illustrations
- Preface
- 1. The politics of imitation
- 2. Raphael: a Vatican of the mind
- 3. Raphael: the archaeology of power
- 4. Giulio Romano: remembering Rome
- 5. Aeschylus: praising the enemy
- 6. Homer: an epic contest
- 7. Virgil: prophesying Empire
- 8. Lucan: the necromancy of imitation
- 9. Contaminatio: epic flames/textual ashes
- 10. Cicero/Macrobius: intimations of immortality
- Notes
- Works sited
- Index.
「Nielsen BookData」 より