White middle-class identities and urban schooling
著者
書誌事項
White middle-class identities and urban schooling
(Identity studies in the social sciences / editors Margaret Wetherell, Valerie Hey, Stephen Reicher)
Palgrave Macmillan, 2011
- : hardback
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This book examines experiences and implications of 'against-the-grain' school choices, where white middle class families choose ordinary and 'low performing' secondary schools for their children. It offers a unique view of identity formation, taking in matters like family history, locality and whiteness.
目次
Acknowledgements 1. Introduction: The White Middle Classes in the Twenty-First Century - Identities Under Siege? 2. White Middle Class Identity Formation: Theory and Practice 3. Family History, Class Practices and Habitus 4. Habitus as a Sense of Place 5. Against-the-Grain School Choice in Neoliberal Times 6. A Darker Shade of Pale: Whiteness as Integral to Middle Class Identity 7. The Psychosocial: Ambivalences and Anxieties of Privilege 8. Young People and the Urban Comprehensive: Remaking Cosmopolitan Citizens or Reproducing Hegemonic White Middle Class 9. 9. Values? Reinvigorating Democracy: Middle Class Moralities in Neoliberal Times Conclusion: Appendix 1: Methods and Methodology Appendix 2: Parental Occupations and Sector Appendix 3: The Sample Families in Terms of ACORN Categories References
「Nielsen BookData」 より