Frank Martin's musical reflections on death
著者
書誌事項
Frank Martin's musical reflections on death
(Dimension & diversity / Mark DeVoto, general editor, No.11)
Pendragon Press, c2011
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 283-286
"Catalogue of Frank Martin's compositions": p. 291-296
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Frank Martin (1890-1974) , the greatest Swiss composer besides Arthur Honegger, spent two periods of his life intensely reflecting on death: the decade centered in World War II and the half-decade before his own passing at the ageof 84. The resulting nine compositions are internationally recognized as featuring among Martin's masterpieces. In terms of their spiritual approach, they each address the subject of death from a different angle. Far from morbidor dejected in his attitude, Martin uses his very expressive musical language to ponder the many ways in which humans seek to understand the finitude of their earthly lives. In mid-life, Martin ponders death as a longed-for reposeafter a long life of fatal passion and anxieties in the chamber oratorio Le Vin herbe (1938), as a fulfillment of a brief moment of glory in the orchestral song cycle Der Cornet (1942-43), as the judge of personal conscience in Sechs Monologe aus Jedermann (1943-44), as a power exhausted after a terrible war in the armistice oratorio In terra pax (1944), and as a human boundary spiritually overcome in the oratorio Golgotha (1945-48). By contrast, Compositions from the last years of the composer's life show death met with sinister wittiness in the Poemes de la mort after Francois Villon (1970-71), accepted with serenity in his Requiem (1971-72), awaited in faith in Polyptyque, hisviolin concerto for Yehudi Menuhin (1973), and finally welcomed with a victorious spirit in the chamber cantata "Et la vie lemporta" (1974).
「Nielsen BookData」 より