Blake, Deleuzian aesthetics and the digital
著者
書誌事項
Blake, Deleuzian aesthetics and the digital
(Continuum literary studies)
Continuum, c2012
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [153]-157
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This is an exploration of new aspects of Blake's work using the concept of incarnation and drawing on theories of contemporary digital media. Drawing on recent theories of digital media and on the materiality of words and images, this fascinating study makes three original claims about the work of William Blake. First, Blake offers a critique of digital media. His poetry and method of illuminated printing is directed towards uncovering an analogical language. Second, Blake's work can be read as a performative. Finally, Blake's work is at one and the same time immanent and transcendent, aiming to return all forms of divinity and the sacred to the human imagination, stressing that 'all deities reside in the human breast,' but it also stresses that the human has powers or potentials that transcend experience and judgement: deities reside in the human breast. These three claims are explored through the concept of incarnation: the incarnation of ideas in words and images, the incarnation of words in material books and their copies, the incarnation of human actions and events in bodies, and the incarnation of spirit in matter.
目次
- 1. Blake and Vitalist Aesthetics
- 2. From Analogue to Digital
- 3. Blake and Consumption
- 4. The Foreign Body of Sexual Difference
- 5. Theory and Vital/Viral Life
- Biliography
- Index.
「Nielsen BookData」 より