The role of knowledge and culture in child care in Africa : a sociological study of several ethnic groups in Kenya and Uganda
著者
書誌事項
The role of knowledge and culture in child care in Africa : a sociological study of several ethnic groups in Kenya and Uganda
E. Mellen Press, c2011
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 133-147) and index
内容説明・目次
内容説明
This work uses participatory and strength based methods of data collection and appreciative inquiry as a framework to highlight the contextual nuances of child care systems. This book examines how local community members are leveraging indigenous resources to cope with the exigencies of compromised care contexts. This book explores the distinctive and varied ways in which parents and families in local communities in Kenya and Uganda creatively draw from their socio-historical contexts to provide care for their children. The book contributes to the growing discourse on the need to develop culturally and particularly Africa centered approaches to development. The authors make a strong case for the need to root the dominant narrative of child development in the diversity of local narratives. The book aims to invigorate donors to work within a more culturally relevant framework and motivate the state, the ultimate duty bearer for child well-being, to promote and support culturally relevant child policy and programming that is respectful and inclusive of local perspectives and inputs.
「Nielsen BookData」 より