Sophie Ristelhueber : operations
著者
書誌事項
Sophie Ristelhueber : operations
Thames & Hudson, 2009
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: Press du Réel, 2009
Includes bibliographical references (p. [437]-444)
内容説明・目次
内容説明
In Sophie Ristelhueber's large-scale artworks and installations, the photographed landscape appears in fragments: damaged, rent, pockmarked. These traces of history and conflict, which the artist calls `details of the world', are like scars on a body, and they convey a similar tale of wounds scarcely healed. Ristelhueber has photographed these metaphorical landscapes in war-torn places like Beirut, Kuwait, Bosnia and Iraq since 1982, recording the violence inflicted on the surface of the earth by the machinery of war. Rather than focusing on the geopolitical meaning of a particular conflict, Ristelhueber is engaged with the ambiguities of what she calls the `terrain of the real and of collective emotions'. In her magisterial triptych Iraq, rows of burnt, decapitated palm trees stand in a blasted-out landscape; they are like, the artist says, `the remains of a defeated army.' Although the image clearly resonates with the current war in Iraq and ongoing conflicts in the Middle East, Ristelhueber's approach implies that the current situation is part of an unceasing historical cycle of destruction and construction. In her photographs, the surface of the land becomes a kind of palimpsest on which the disfiguring marks of decades of conflict continue to be recorded.
「Nielsen BookData」 より