The social construction of age : adult foreign language learners
著者
書誌事項
The social construction of age : adult foreign language learners
(Second language acquisition / series editor, David Singleton)
Multilingual Matters, c2012
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Size of hbk.: 25 cm
Includes bibliographical references (p. 161-173) and index
内容説明・目次
内容説明
This book explores the social construction of age in the context of EFL in Mexico. It is the first book to address the age factor in SLA from a social perspective. Based on research carried out at a public university in Mexico, it investigates how adults of different ages experience learning a new language and how they enact their age identities as language learners. By approaching the topic from a social constructionist perspective and in light of recent work in sociolinguistics and cultural studies, it broadens the current second language acquisition focus on age as a fixed biological or chronological variable to encompass its social dimensions. What emerges is a more complex and nuanced understanding of age as it intersects with language learning in a way that links it fundamentally to other social phenomena, such as gender, ethnicity and social class.
目次
Introduction: A First Glimpse of Age
Part I Framing Age as Socially Constructed
Chapter 1 The Age Factor and Second Language Acquisition
Chapter 2 Present-Day Approaches to the Study of Age
Chapter 3 Viewing Age through a Social Constructionist Lens
Part II The Social Construction of Age in Mexico
Chapter 4 Constructing Age in Later Adulthood
Chapter 5 Constructing Age in 'Middle' Adulthood
Chapter 6 Constructing Age in Young Adulthood
Final Reflections
「Nielsen BookData」 より