Teaching speaking : a holistic approach
著者
書誌事項
Teaching speaking : a holistic approach
(Cambridge language education / series editor, Jack C. Richards)
Cambridge University Press, 2012
- : pbk
- : hardback
大学図書館所蔵 全31件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 283-294) and index
内容説明・目次
内容説明
This book provides theoretical and pedagogical perspectives on teaching speaking within a coherent methodological framework. Teaching Speaking A Holistic Approach brings together theoretical and pedagogical perspectives on teaching speaking within a coherent methodological framework. The framework combines understandings derived from several areas of speaking research and instruction. By explaining, interpreting, evaluating, and synthesizing these diverse perspectives from linguistics and language learning, the text offers a comprehensive and versatile approach for teaching speaking. Different types of learning tasks are explained and illustrated with examples, and each chapter includes short tasks and ends with a number of tasks that enable readers to extend their ideas.
目次
- Introduction
- Part I. Speaking Processes and Skills: 1. Speaking and the language learner
- 2. Cognitive processes in speaking
- 3. Speaking competence
- Part II. Spoken Discourse: 4. Genres of speaking
- 5. Spoken grammar and discourse intonation
- Part III. Designs and Approaches: 6. A methodological framework
- 7. A model for teaching speaking
- 8. Developing a speaking programme
- Part IV. Classroom Practices and Processes: 9. Developing fluency
- 10. Developing accuracy and complexity
- 11. Raising metacognitive awareness about speaking
- 12. Improving small group discussions
- I3. Alternative assessment.
「Nielsen BookData」 より