Women : Picasso, Beckmann, de Kooning /Bayerische Staatsgemäldesammlungen ; edited by Carla Schulz-Hoffmann ; with contributions by Elisabeth Bronfen ... [et. al.]
著者
書誌事項
Women : Picasso, Beckmann, de Kooning /Bayerische Staatsgemäldesammlungen ; edited by Carla Schulz-Hoffmann ; with contributions by Elisabeth Bronfen ... [et. al.]
Hatje Cantz, 2012
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
Catalogue of the exhibition held at the Pinakothek der Moderne, Munich, Mar. 30-Jul. 15, 2012
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Regardless of the cliches associated with Pablo Picasso (1881-1973), Max Beckmann (1884-1950), and Willem de Kooning (1904-1997) in the "public" private sphere, their exploration of the theme "woman" go far beyond one-sided definitions. Their portrayals of women are highly nuanced; they have a significance of their own and time and again become sensitive reflections of social and political problems and upheavals. They are not simply surfaces upon which are projected male longings and desires, but catalysts for a confrontation with the artist's own life and history (Picasso), while in Beckmann's work they are completely free, independent counter-images. De Kooning sees them as a separate force within which culminate opportunities for artistic expression. Contributions by art historians, authors, sociologists, and artists approach the theme from a variety of perspectives.
「Nielsen BookData」 より