Film theory : rational reconstructions
著者
書誌事項
Film theory : rational reconstructions
Routledge, 2012
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 182-190) and index
内容説明・目次
内容説明
In Film Theory: Rational Reconstructions, Warren Buckland asks a series of questions about how film theory gets written in the first place:
How does it select its objects of study and its methods of inquiry?
How does it make discoveries and explain filmic phenomena? And,
How does it formulate and solve theoretical problems?
He asks these questions of film theory through a rational reconstruction and a classical commentary. Both frameworks clarify and reformulate vague and inexact expressions, redefine obscure concepts, and examine the underlying logic of film theory arguments. This not only subjects film theory to rigorous examination; it also teaches students how to write theory, by enabling them to question and critically interrogate the logic of previous film theory arguments.
The book consists of nine chapters that closely examine a series of canonical film books and essays in great detail, by Peter Wollen, Laura Mulvey, Thomas Elsaesser, Stephen Heath, and Slavoj Zizek, among others.
目次
Introduction 1: An Improbable Alliance 2: Visual Stylometry 3: Between Shakespeare and Sirk 4: From Iconicity to Semiotic Articulation 5: Film as a Specific Signifying Practice 6: Against Theories of Reflection 7: Early Cinema Spectatorship 8: Another Lacan 9: The Death of the Camera Conclusion: Teaching Theory
「Nielsen BookData」 より