Slaves and liberators
著者
書誌事項
Slaves and liberators
(The image of the Black in Western art / David Bindman and Henry Louis Gates, Jr., general editors ; Karen C.C. Dalton, associate editor, v. 4 . From the American revolution to World War I ; pt. 1)
Belknap Press of Harvard University Press, 2012, c1989
New ed
- : cloth
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"In collaboration with the W.E.B. Du Bois Institute for African and African American Research and the Menil Collection"
Includes bibliographical references in "Notes" and index
内容説明・目次
内容説明
In the 1960s, art patron Dominique de Menil founded an image archive showing the ways that people of African descent have been represented in Western art. Highlights from her collection appeared in three large-format volumes that quickly became collector's items. A half-century later, Harvard University Press and the Du Bois Institute are proud to publish a complete set of ten sumptuous books, including new editions of the original volumes and two additional ones.
Slaves and Liberators looks at the political implications of the representation of Africans, from the earliest discussions of the morality of slavery, through the rise of abolitionism, to the imposition of European imperialism on Africa. Popular imagery and great works, like Gericault's Raft of the Medusa and Turner's Slave Ship, are considered in depth, casting light on widely differing European responses to Africans and their descendants.
「Nielsen BookData」 より