El Greco and modernism
著者
書誌事項
El Greco and modernism
H. Cantz, c2012
- : English
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Catalogue of the exhibition held at the Museum Kunstpalast, Düsseldorf, April 28–August 12, 2012
Bibliography: p. 408-[409]
内容説明・目次
内容説明
The oeuvre of El Greco (1541-1614) was first introduced to a broad German audience in 1910, through Julius Meier-Graefe's The Spanish Journey. Numerous artists subsequently caught "Greco fever" when they first saw larger groups of his works in the exhibitions that followed in Munich in 1911 and D sseldorf in 1912. In his disregard for the Renaissance rulebook of painting, his love of dramatic mood and emphasis on emotive color and form, El Greco provided acrucial precedent for painters such as Max Beckmann, Oskar Kokoschka, Max Oppenheimer, Ludwig Meidner and especially members of the Blaue Reiter (August Macke, Franz Marc, Albert Bloch and others). El Greco and Modernism presents more than 40 paintings by El Greco, gathered from the most famous museums around the world, and sets them alongside the work of the modernists he influenced. Describing his critical role in such currents as Symbolism, Cubism, Expressionism and abstract art, this catalogue offers a richly illustrated account of how an artist who, in his time, had no imitators and virtually no pupils, would become a flexible lens for artistic self-discovery and one of the fathers of modernism in the early years of the twentieth century.
「Nielsen BookData」 より