Strategic management : concepts : a competitive advantage approach
著者
書誌事項
Strategic management : concepts : a competitive advantage approach
Pearson, c2013
14th ed
- タイトル別名
-
Strategic management : a competitive advantage approach : concepts
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Previously published under title: Strategic management
Includes bibliographical references and indexes
内容説明・目次
内容説明
In today's economy, gaining and sustaining a competitive advantage is harder than ever. Strategic Management captures the complexity of the current business environment and delivers the latest skills and concepts with unrivaled clarity, helping students develop their own cutting-edge strategy through skill-developing exercises.
The fourteenth edition explores the current global recession and shows how it has affected the business environment, providing up-to-date coverage in every chapter.
目次
Part 1: Overview of Strategic Management Chapter 1: The Nature of Strategic Management
The Cohesion Case: The Walt Disney Company - 2011
Part 2: Strategy Formulation
Chapter 2: The Business Vision and Mission
Chapter 3: The External Assessment
Chapter 4: The Internal Assessment
Chapter 5: Strategies in Action
Chapter 6: Strategy Analysis and Choice
Part 3: Strategy Implementation
Chapter 7: Implementing Strategies: Management and Operations Issues
Chapter 8: Implementing Strategies: Marketing, Finance/Accounting, R&D, and MIS Issues
Part 4: Strategy Evaluation
Chapter 9: Strategy Review, Evaluation, and Control
Part 5: Key Strategic-Management Topics
Chapter 10: Business Ethics/Social Responsibility/Environmental Sustainability
Chapter 11: Global/International Issues
Part 6: Strategic-Management Case Analysis
「Nielsen BookData」 より