Mapping recreational literacies : contemporary adults at play
著者
書誌事項
Mapping recreational literacies : contemporary adults at play
(New literacies and digital epistemologies, v. 28)
Peter Lang, c2007
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [233]-238) and index
内容説明・目次
内容説明
Being a fully literate adult means something different today than it did fifty years ago. Adults aged 18-34, having grown up with the technological innovations that have revolutionized the way we live and read - the Walkman, the video cassette recorder, the affordable domestic computer, the game console, the DVD, the Internet, and a variety of mobile and portable communications equipment - are the first generation to take the new world of literacy for granted. This book explores what it means to be a literate adult today, with the help of nine adults ranging in age from 19 to 36. It explores their detailed responses to a variety of particular texts: a digital game, an online poem, a picture book, a set of graphic novels. Mapping Recreational Literacies looks at how we make selections in the face of a plethora of textual options, and raises new questions about the importance of adult play with texts, the significance of ownership in a consumer society, and the role of reading both inside and outside of books. This book looks at the significance of these issues for professionals such as teachers and librarians who work with younger readers.
「Nielsen BookData」 より