Bad history and the logics of blockbuster cinema : Titanic, Gangs of New York, Australia, Inglourious basterds
著者
書誌事項
Bad history and the logics of blockbuster cinema : Titanic, Gangs of New York, Australia, Inglourious basterds
Palgrave Macmillan, 2012
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [195]-203) and index
内容説明・目次
内容説明
McGee studies historical representation in commodified, popular cinema as expressions of historical truths that more authentic histories usually miss and argues for the political and social significance of mass culture through the interpretation of four recent big-budget movies: Titanic, Gangs of New York, Australia, and Inglourious Basterds .
目次
Introduction:Truth, History, and Counterdisciplinary Practices in Film Studies Terrible Beauties: Messianic Time and the Image of Social Redemption inJames Cameron's Titanic Infinite History: Martin Scorsese's Gangs of New York and the Productionof the Inexistent 'No Dreaming, No Story, Nothing': Baz Luhrmann's Australia , theCinematic Common, and Postcolonial Discourse Conclusion:The Glorious Truth about Inglorious History in Quentin Tarantino's Inglourious Basterds
「Nielsen BookData」 より