Raimundas Malašauskas : meeting Dixie Evans : how to burlesque Wie macht man Burlesque? Eine Begegnung mit Dixie Evans
著者
書誌事項
Raimundas Malašauskas : meeting Dixie Evans : how to burlesque = Wie macht man Burlesque? Eine Begegnung mit Dixie Evans
(100 notes - 100 thoughts = 100 notizen - 100 gedanken, no. 079)
Hatje Cantz, c2012
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Documenta (13), Jun. 9, 2012-Sept. 16, 2012" -- colophon
Text in English and German
内容説明・目次
内容説明
For his notebook, the artist, writer and curator Raimundas Malasauskas stages a fictional seance with five other participants: the burlesque legend Dixie Evans, artist Christodoulos Panayiotou, literary theorist Ruth Robbins, artist Jessica Warboys, and dancer Helene Vanel. The many-voiced mediumistic text starts with a phone call from actress Sally Rand, who pretends to be President Roosevelt and informs the shocked Dixie Evans about the death of Marilyn Monroe in 1962. "Catapulting" and "re-performing" have been key words of the neo-burlesque movement in the U.S. and Europe since the 1990s. Participants talk about the moment of re-performing clothes, bodies, and tropes, when excitement sparks through both sexual and social attraction.
「Nielsen BookData」 より