The red light in the ivory tower : contexts and implications of entrepreneurial education
著者
書誌事項
The red light in the ivory tower : contexts and implications of entrepreneurial education
(Counterpoints : studies in the postmodern theory of education, v. 401)
P. Lang, c2012
- : pbk
- : hardcover
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [147]-154)
内容説明・目次
内容説明
The Red Light in the Ivory Tower: Contexts and Implications of Entrepreneurial Education critically analyzes the operational behaviors of prestigious and prestige-seeking universities, particularly within the context of budget shortfalls and increasing competition. The book challenges entrepreneurial activities within universities by exploring the costs of such ventures in terms of honoring commitments to faculty and students while maintaining integrity of institutional purpose. The book offers six case studies that illustrate the organizational behaviors influenced by prestige indicators. Ultimately, the book challenges readers to address the complex issues of leadership and power within the context of social, political, economic, and historical influences within higher education. By asking difficult questions about the entrepreneurial behaviors of prestigious and prestige-seeking universities, stakeholders can reimagine and reclaim a sense of purpose that can ultimately influence organizational identities and thus the degree to which their universities support and serve their students, faculty, and community.
「Nielsen BookData」 より