Americans, 1940 - 2006 : America: the social landscape from 1940 until 2006 : masterpieces of American photography
著者
書誌事項
Americans, 1940 - 2006 : America: the social landscape from 1940 until 2006 : masterpieces of American photography
Damiani , Kunsthalle Wien, c2006
- タイトル別名
-
Amerika: die soziale Landschaft 1940 bis 2006 : Meisterwerke amerikanischer Fotografie
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
Catalogue of an exhibition held at Kunsthalle Wien, Nov. 3, 2006-Feb. 4, 2007
内容説明・目次
内容説明
A bakers' dozen of the best photographers of the past hundred years, from Helen Levitt and Gordon Parks to Nan Goldin and Ryan McGinley, are brought together here in a series of portfolios expanding on Robert Frank's Americans. Together they consider generations of social upheavals, crises, and shifts in U.S. society, responding to societal problems with attitudes from concerned to ecstatic. Helen Levitt's East Village and Bruce Davidson's are the same, and yet nothing alike, as are Richard Avedon's Texas and Rosalind Solomon's New Orleans, Diane Arbus's periphery and Lee Friedlander's loneliness at the center of the world, Peter Hujar's transsexuals and Larry Clark's boys. While the "concerned photography" of the mid-twentieth century can seem to demand the acceptance of the nonconformist behavior it tracks, and the recognition of social ills, the most recent contributions here avoid those moral undertones, documenting the hedonistic cult of youth, its promiscuity and ideology of fun. They do not judge but may provoke viewers into their own judgments, and always to thought.
「Nielsen BookData」 より