Organizational culture and identity : sport, symbols and success
著者
書誌事項
Organizational culture and identity : sport, symbols and success
(Focus on civilizations and cultures)(Sports and athletics preparation, performance, and psychology series)
Nova Science Publishers, c2012
- : hardcover
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This book reveals the development, expression and potency of organisational culture and identity. With an emphasis on diagnosing culture and its underlying beliefs and assumptions, the book also shows how sport cultures can be reinvented, rebuilt and redesigned so that they create a productive, high performance organisational environment. This book is for readers who want to destroy the tyranny of tradition that keeps organisations in the managerial dark-ages, and transform clubs, associations, agencies and businesses into powerful collective identities.
目次
- Introduction
- Exploring Sport Culture
- Understanding Sport Culture
- Contextualizing Sport Culture
- Conceptualizing Sport Culture
- Identifying Sport Culture
- Hardwiring Sport Culture
- Practicing Sport Culture
- Transmitting Sport Culture
- Cultivating Sport Culture
- Index.
「Nielsen BookData」 より