Walter Benjamin : Paris arcades Pariser passagen
著者
書誌事項
Walter Benjamin : Paris arcades = Pariser passagen
(100 notes - 100 thoughts = 100 notizen - 100 gedanken, no. 045)
Hatje Cantz, c2011
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Documenta (13), Jun. 9, 2012-Sept. 16, 2012" -- colophon
Text in German and English
内容説明・目次
内容説明
In 1927, on the occasion of a several-months-long visit to Paris, Walter Benjamin began taking notes on the Parisian Arcades for his most ambitious book project, which remained unfinished because of the repeatedly interrupted work process and, ultimately, his suicide in Portbou in 1940 when fleeing the German occupation. It was published posthumously as The Arcades Project. The fragments included, among others, the essay "The Artwork in the Age of Mechanical Reproduction" (1935-39). With her introduction to a selection of these handwritten notes, Nikola Doll describes how the author attempted "to integrate the principle of the montage as an epistemological technique." Color charts, schemata, and diagrams act as guiding principles to navigate the thicket of excerpts and quotations. Benjamin's personal color-coding shows an attempt to make order within the vast constellation of his own notes-a tension between an impulse toward structure and the potential of the open field of his interests.Walter Benjamin (1892-1940) was a writer and philosopher. Nikola Doll (*1970) is art historian and curator.
「Nielsen BookData」 より