Rudolf Arnheim
著者
書誌事項
Rudolf Arnheim
(100 notes - 100 thoughts = 100 notizen - 100 gedanken, no. 100)
Hatje Cantz, c2012
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Documenta (13), Jun. 9, 2012-Sept. 16, 2012" -- colophon
Chiefly in English; introduction in English and German
内容説明・目次
内容説明
The one-hundredth notebook is a revised reading of Rudolf Arnheim's Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye (1954). Carolyn Christov-Bakargiev contrasts here the abstract art discourse of the present day with the process of concrete perception and the work of art itself. Even though today one may not be able to follow all of Arnheim's theses, which are influenced by gestalt theory and perceptual psychology, it is valuable to re-think his theories, as well as his rejection of excessive art criticism, which "talks" the work of art "to death." Along with a page from a 1956 reprint of the 1954 first edition of Arnheim's book with handwritten commentaries by art critic J. P. Hodin, the notebook includes excerpts from the expanded and revised edition of 1974, with annotations by Christov-Bakargiev. Carolyn Christov-Bakargiev (*1957) is Artistic Director of dOCUMENTA (13).Rudolf Arnheim (1904-2007) was a German-born author, art and film theorist, and perceptual psychologist.
「Nielsen BookData」 より