Greek art and the Orient
著者
書誌事項
Greek art and the Orient
Cambridge University Press, 2012, c2009
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First published 2009, first paperback edition 2012"--T.p. verso
Bibliography: p. 235-252
Includes index
内容説明・目次
内容説明
For over a century, scholars have recognized an 'orientalizing period' in the history of early Greek art, in which Greek artisans fashioned works of art under the stimulus of Near Eastern imports or resident foreign artisans. Previous studies have emphasized the role of Greek and Phoenician traders in bringing about these contacts with the civilizations of the ancient Near East and Egypt, debating their duration or intensity in the Greek world. In this study, Ann Gunter interrogates the categories of 'Greek' and 'Oriental' as problematic and shifts emphasis to modes of contact and cultural transfers within a broader regional setting. Her provocative study places Greek encounters with the Near East and Egypt in the context of the Neo-Assyrian Empire, which by the 8th and 7th centuries BCE extended from southern Turkey to western Iran. Using an expanded array of archaeological and textual sources, she argues that crucial aspects of the identity and meaning of foreign works of art were constructed through circumstances of transfer, ownership and display.
目次
- 1. Art and 'Assyrianization' along the imperial frontiers
- 2. Conceptual geographies and frameworks
- 3. Defining and interpreting styles
- 4. Gifts, exchange, and acquisition
- 5. Imperial ideologies and modes of appropriation.
「Nielsen BookData」 より