On one side of the same water : Artistic practice between Tirana and Tangier : Künstlerische Praxis zwischen Tirana und tanger
著者
書誌事項
On one side of the same water : Artistic practice between Tirana and Tangier : Künstlerische Praxis zwischen Tirana und tanger
(Jahresring : Jahrbuch für moderne Kunst / [im Auftrag des Kulturkreises im Bundesverband der Deutschen Industrie e. V. ], 59)
Hatje Cantz, c2012
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
The Jahresring 59 is devoted to examples of artistic practice in the Mediterranean region, or, more precisely, the southern and southeastern regions, otherwise known more for being arenas of crises, conflicts, or revolutions.Beginning in the nineties, European cultural scientists started rediscovering the Mediterranean region as an area of culture and knowledge, not lastly against the backdrop of migration and energy policies. Both perspectives evade the practice of contemporary artists. In Tirana, Algiers, Istanbul, Beirut, Alexandria, or Tangiers, artists reflect on the here and now at a high level of cognition and apply new, non-institutionalized models to intervene in the processes of shaping civil societies. This volume, whose title is borrowed from a work by Lawrence Weiner, does not seek to inventory circumstances in each nation, but employs artistic stances and research to construe a conversation about the spheres of activity involving art and artists today. Edited by Brigitte Oetker on behalf of the Cultural Committee of German Business within the Federation of German Industries (BDI) e.V.
「Nielsen BookData」 より