Odilon Redon, 1840-1916 : the prince of dreams
著者
書誌事項
Odilon Redon, 1840-1916 : the prince of dreams
Taschen, c2011
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Original edition: c1996 Benedikt Taschen Verlag GmbH
内容説明・目次
内容説明
"My drawings inspire, and are not to be defined. They place us, as does music, in the ambiguous realm of the undetermined." -Redon
In reaction to the "narrow-mindedness" of his fellow artists, symbolist painter Odilon Redon (1840-1916) sought to open the door on the invisible. Art, according to the theories of the symbolist movement, should "add to human beauty the nimbus of thought." In his studio, Redon would dedicate his energies, like an alchemist, to the creation of his "black pictures," those barely tangible charcoal drawings teeming with fantasy figures. Gradually, color took hold in his works and Redon applied it with a boldness and imagination that heralded the exprerimental approach of modernism and surrealism. Fallen angels and deformed monsters gave way to a completely different vision that was radiant and serene: the triumph of light over darkness.
「Nielsen BookData」 より