Violence, narrative and myth in Joyce and Yeats : subjective identity and anarcho-syndicalist traditions
著者
書誌事項
Violence, narrative and myth in Joyce and Yeats : subjective identity and anarcho-syndicalist traditions
Palgrave Macmillan, 2013
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 229-237) and index
内容説明・目次
内容説明
How can we use art to reconstruct ourselves and the material world? Is every individual an art object? Is the material world an art text? This book answers these questions by examining modernist literature, especially James Joyce and W.B. Yeats, in the context of anarchist intellectual thought and Georges Sorel's theory of social myth.
目次
Introduction Yeats's Revolving Gyres: A Metaphorical Language for the Modern Experience of Anarchism, Syndicalism, and Political Aesthetics Social Myth, Material Reality, and the Aesthetico-Ideological Functions of Art The Political Aesthetic of Yeats's Myth in Anarchist and Syndicalist Contexts Social Myth, Literary Narrative, and Political Aesthetics Social Myth and James Joyce's Political Aesthetic Social and Anti-social Aesthetic Drives in Joyce, Yeats, and Sorel W.B. Yeats, Social Myth, and Monoglossia James Joyce, Social Myth, and Heteroglossia Heteroglossic Desubjection and Monoglossic Subjection in Joyce, Yeats, and Sorel: Social Myth, Anarchy, and Syndicalism Modernism, Myth, Violence, and Social Change Modernist Art, Politics, and Social Change: A Sorelian Perspective Modernism, Narrative, and Violence Conclusion Notes Bibliography
「Nielsen BookData」 より