Destroy the picture : painting the void, 1949-1962
著者
書誌事項
Destroy the picture : painting the void, 1949-1962
Skira Rizzoli , in association with Museum of Contemporary Art, 2012
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Catalogue of an exhibition held at the Museum of Contemporary Art, MOCA, Los Angeles, Oct. 6, 2012-Jan. 14, 2013; and the Museum of Contemporary Art Chicago, Feb. 16-June 2, 2013
Exhibitors: Lee Bontecou, Alberto Burri, Niki de Saint Phalle ... [et al.]
Includes bibliographical references (p. 272-273)
内容説明・目次
内容説明
The first book to take a transnational view of destruction in abstract painting of the postwar period. Painting the Void: 1949-1962 focuses on one of the most significant consequences of the rise of gestural abstraction in twentieth-century painting: artists' literal assault on the picture plane. Responding to the social and political climate of the postwar period--especially the crisis of humanity resulting from the atomic bomb--international artists ripped, cut, burned, or affixed objects to the traditionally two-dimensional canvas. The exhibition and accompanying catalogue mark the first time that these strategies have been considered together as a coherent mode of artistic production, expanding the scholarship on this critical moment in history. Artists featured in the exhibition include very well-known figures as well as more obscure ones, though no less important, such as Robert Rauschenberg, Lee Bontecou, Yves Klein, Niki de Saint Phalle, Alberto Burri, Lucio Fontana, Salvatore Scarpitta, Antoni Tapies, and Kazuo Shiraga, as well as Jean Fautrier, Raymond Hains, John Latham, Otto Muehl, Jacques Villegle, and Shozo Shimamoto.
「Nielsen BookData」 より