Campaign strategy in direct democracy
著者
書誌事項
Campaign strategy in direct democracy
(Challenges to democracy in the 21st century)
Palgrave Macmillan, 2012
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 241-252) and index
内容説明・目次
内容説明
In the first study of comparative direct-democracy, Laurent Bernhard explores the nature of direct-democratic campaigning in Switzerland. The author examines four policy areas: immigration, healthcare, welfare and economic liberalism focussing on interviews with campaign managers to provide a comprehensive analysis of direct-democratic campaigning.
目次
Introduction State of the Art Design of the Study Plan of the Book Theoretical Framework Objectives Means Ways Conclusion The Strategic Context The Institutional Context The Players of the Game Issue-specific Contexts Conclusion The Profiles of the Campaigns Asylum Law Naturalization Initiative Health-care Article Single Health Insurance Disabled Insurance Reform Old-age Pensions Corporate Tax Reform Right to Sue Initiative Comparative Perspective Conclusion Coalition Formation Coalition Formation in Direct Democracy Internal Coalition Structure Data and Method of Analysis Results Conclusion Message Development Message Selection Negative Campaigning Data and Method of Analysis Results Conclusion Message Delivery Theoretical Considerations Empirical Analysis Conclusion Power Analysis Key Players Data and Methods of Analysis Results Conclusion Conclusion Summary Improving Direct Democracy References Appendix
「Nielsen BookData」 より