Bill Traylor : drawings from the collections of the High Museum of Art and the Montgomery Museum of Fine Arts
著者
書誌事項
Bill Traylor : drawings from the collections of the High Museum of Art and the Montgomery Museum of Fine Arts
High Museum of Art , DelMonico Books・Prestel, 2012
- : alk. paper
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
Published on the occasion of the exhibition Bill Traylor: Drawings from the Collections of the High Museum of Art and the Montgomery Museum of Fine Arts, High Museum of Art, Atlanta, Georgia, Feb. 5-May 13, 2012; Frist Center for the Visual Arts, Nashville, Tennessee, May 25-Sep. 3, 2012; Mingei International Museum, San Diego, California, Feb. 9-May 12, 2013
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
During the final years of the Great Depression in Montgomery, Alabama, a retired field hand in his eighties named Bill Traylor began drawing extraordinary images on pieces of discarded cardboard. The radically simplified forms of Traylor's drawings seem to echo the reductive tendencies of modernism. Nowhere is the ebullience of Traylor's work more apparent than in his multi-figures compositions, wherein negative space is fragmented by the angles of outthrust legs and arms. This full-colour catalogue presents approximately sixty drawings by Traylor, along with two scholarly essays. This major publication of Traylor's work will appeal to readers who appreciate both modernism and outsider art.
「Nielsen BookData」 より