The meaning of Korean prosodic boundary tones
著者
書誌事項
The meaning of Korean prosodic boundary tones
(Languages of Asia series, v. 10)
Global Oriental, 2013
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
This book marks the first attempt to rationalise the meaning of Korean intonation, especially its boundary tones. Unlike other languages where various pragmatic and discourse meanings are delivered through the types of pitch accent (prominent pitch movement on stressed syllable) and the types of phrase-final boundary tones, Korean delivers the pragmatic/discourse meaning mainly by the types of phrase-final boundary tones. This is possible because Korean has at least nine boundary tones while other languages have two (or, even four or five if the boundary tone of a smaller phrase are included). Various examples are given that illustrate this three-way relationship, i.e., a specific meaning delivered by a certain type of boundary tone and a certain type of morphological marker in natural conversation.
「Nielsen BookData」 より