Rethinking school bullying : dominance, identity and school culture
著者
書誌事項
Rethinking school bullying : dominance, identity and school culture
(Routledge research in education, 90)
Routledge, 2013
- : hbk
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [153]-159) and index
内容説明・目次
内容説明
This book takes a new angle on a much-studied phenomenon, focusing on the role of domination and identity construction, understanding and self-knowledge, moral transformation and the social community, systems of training and hierarchy used by schooling, and the role they play in bullying. Exploring typical narratives of value within schooling (i.e., who counts and who doesn't?), the volume shows how bullying might make sense to a student as a pathway of identity construction within such stories (discourses and practices taken up by schools). It suggests how we can "tell a new story" and create a new culture which might undermine, or close off, the allure of bullying as a "need-meeting" avenue for students within schools.
目次
1. The Southside Bump Game: An Introduction 2. Bullying Research: What Bullying Looks Like and Where It Comes From 3. Current Anti-Bullying Work: A Fly in the Ointment 4. Student Identity Construction: Rethinking the Dominance of Bullying 5. Dominance and Schooling: Parallel Narratives from the Same Cloth 6. Need, Stories and Moral Life: Behavior Comes from Somewhere 7. Re-Storying a School: Resistance, Taxonomy and Kindergarten 8. Toward a Holistic Anti-Bullying Model: Culture, Safety and Moral Transformation
「Nielsen BookData」 より