Que peindre? : Adami, Arakawa, Buren What to paint? : Adami, Arakawa, Buren
著者
書誌事項
Que peindre? : Adami, Arakawa, Buren = What to paint? : Adami, Arakawa, Buren
(Écrits sur l'art contemporain et les artistes = Writings on contemporary art and artists, v. 5)
Leuven University Press, c2012
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
English and French
内容説明・目次
内容説明
The most important writings of Lyotard on contemporary art in English for the first time
Seven writings assembled in the context of the philosophy of art that Jean-François Lyotard developed in the nineteen-eighties, at the time of the Differend(1983) and of the ‘Kantian turn' leading to the Lessons on the Analytic of the Sublime (1992), are here published for the first time in English translation. The texts focus on three artists with widely divergent aesthetic orientations: the colourist-draughtsman Valerio Adami, the conceptual metaphysician Shusaku Arakawa, and Daniel Buren, the ‘pragmatist of the invisible'. These three protagonists share the notion that the interest in art does not lie in the simple denotation of a frame of reference, but in the connotations of material nuances, in flavours, in tones-in one word, the visual that is barely revealed in the anamnesis that guides the visible and provokes the essential inquietude of the aesthetic experience. What to Paint? Not reality or a ‘world', nor a rich subjectivity, nor even the phantasms of dreams or ideals of being-together, but the act of painting itself, and, beyond the performance of the painter, the presence of matters, a presence that in Arakawa's word is quite obviously blank, elusive.
This publication is GPRC-labeled (Guaranteed Peer-Reviewed Content)
目次
Table des matières
Table of contents
Herman Parret:
Préface /
Illustrations 1-6
Preface
Illustrations 7-27
Jean-François Lyotard:
Que peindre ? Adami, Arakawa, Buren
What to Paint? Adami, Arakawa, Buren
La présence
Presence
La ligne
The Line
La franchise
Frankness
L'anamnèse
Anamnesis
Le point
The Point
Le site
The Site
L'exposition
The Exposure
Lectures / Readings
Supplément I/Supplement I
Arakawa - Réserve d'événements spatiaux
Arakawa - Reserves of Spatial Events
Supplément II / Supplement II
Daniel Buren - Fà»ts
Daniel Buren - Shafts
Gérald Sfez:
Postface /
Epilogue
Illustrations 28-69
「Nielsen BookData」 より