Stravinsky's piano : genesis of a musical language
著者
書誌事項
Stravinsky's piano : genesis of a musical language
(Music since 1900)
Cambridge University Press, 2013
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [311]-323) and index
内容説明・目次
内容説明
Stravinsky's reinvention in the early 1920s, as both neoclassical composer and concert-pianist, is here placed at the centre of a fundamental reconsideration of his whole output - viewed from the unprecedented perspective of his relationship with the piano. Graham Griffiths assesses Stravinsky's musical upbringing in St Petersburg with emphasis on his education at the hands of two extraordinary teachers whom he later either ignored or denounced: Leokadiya Kashperova, for piano and Rimsky-Korsakov, for instrumentation. Their message, Griffiths argues, enabled Stravinsky to formulate from that intensely Russian experience an internationalist brand of neoclassicism founded upon the premises of objectivity and craft. Drawing directly on the composer's manuscripts, Griffiths addresses Stravinsky's lifelong fascination with counterpoint and with pianism's constructive processes. Stravinsky's Piano presents both of these as recurring features of the compositional attitudes that Stravinsky consistently applied to his works, whether Russian, neoclassical or serial, and regardless of idiom and genre.
目次
- Introduction
- 1. Becoming a Russian musician
- 2. Becoming a neoclassicist
- 3. Stravinsky's piano workshop
- 4. Departures and homecomings
- Conclusions.
「Nielsen BookData」 より