John Cage and David Tudor : correspondence on interpretation and performance
著者
書誌事項
John Cage and David Tudor : correspondence on interpretation and performance
(Music since 1900)
Cambridge University Press, 2013
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 216-220) and index
内容説明・目次
内容説明
John Cage is best known for his indeterminate music, which leaves a significant level of creative decision-making in the hands of the performer. But how much licence did Cage allow? Martin Iddon's book is the first volume to collect the complete extant correspondence between the composer and pianist David Tudor, one of Cage's most provocative and significant musical collaborators. The book presents their partnership from working together in New York in the early 1950s, through periods on tour in Europe, until the late stages of their work from the 1960s onwards, carried out almost exclusively within the frame of the Merce Cunningham Dance Company. Tackling the question of how much creative flexibility Tudor was granted, Iddon includes detailed examples of the ways in which Tudor realised Cage's work, especially focusing on Music of Changes to Variations II, to show how composer and pianist influenced one another's methods and styles.
目次
- 1. The music of chance
- 2. Correspondence, 1951-3
- 3. Determining the determinate
- 4. Determining the indeterminate
- 5. Correspondence, 1958-62
- 6. (In)determining the indeterminate
- 7. Correspondence, 1965-89
- 8. 'Late' realizations
- 9. Praxis and poiesis in indeterminate music.
「Nielsen BookData」 より