International business
著者
書誌事項
International business
Prentice Hall Financial Times, 2009
5th ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
A comprehensive introduction to International Business from authors at the forefront of research in international and strategic management.
Taking a regional approach, this text challenges some of the underlying assumptions behind globalization and focuses on both the dominant economies the EU, the US and Japan as well as emerging markets in world trade, such as Brazil, India and China. The book also integrates analysis of the competitive environment and the internal resources of the firm to provide a strategic view of international business.
The book is written for students on undergraduate and postgraduate degree programmes in business, or business-related disciplines.
目次
PART ONE: THE WORLD OF INTERNATIONAL BUSINESS
1Regional and Global Strategy
2The Multinational Enterprise
3The Triad and International Business
PART TWO: THE ENVIRONMENT OF INTERNATIONAL BUSINESS
4International Politics
5International Culture
6International Trade
7International Financial Markets and Institutions
PART THREE: INTERNATIONAL BUSINESS STRATEGIES
8Multinational Strategy
9 Organizing Strategy
10 Production Strategy
11 Marketing Strategy
12 Human Resource Management Strategy
13 Political Risk and Negotiation Strategy
14 International Financial Management
PART FOUR: INTERNATIONAL BUSINESS STRATEGIES IN ACTION
15 Corporate Strategy and National Competitiveness
16 European Union
17 Japan
18 North America
19 Emerging Economies
20 China
21 Corporate Ethics and the Natural Environment
「Nielsen BookData」 より