Cinematic flashes : cinephilia and classical Hollywood
著者
書誌事項
Cinematic flashes : cinephilia and classical Hollywood
Indiana University Press, c2013
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 243-256
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Cinematic Flashes challenges popular notions of a uniform Hollywood style by disclosing uncanny networks of incongruities, coincidences, and contingencies at the margins of the cinematic frame. In an agile demonstration of "cinephiliac" historiography, Rashna Wadia Richards extracts intriguing film fragments from their seemingly ordinary narratives in order to explore what these unexpected moments reveal about the studio era. Inspired by Walter Benjamin's preference for studying cultural fragments rather than composing grand narratives, this unorthodox history of the films of the studio system reveals how classical Hollywood emerges as a disjointed network of accidents, excesses, and coincidences.
目次
Acknowledgements
Introduction: Inventing Cinephiliac Historiography
1. Sonic Booms: 1929 and the Sensational Transition to Sound
2. Show Stoppers: 1937 and the Chance Encounter with Chiffons
3. Signature Crimes: 1946 and the Strange Case of the Lost Scene (as Well as the Stranger Case of the Missing Auteur)
4. Apocalyptic Antennae: 1954 and the End of Storytelling
Conclusion: The Cinephiliac Return
Notes
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より