CLIL in higher education : towards a multilingual language policy
著者
書誌事項
CLIL in higher education : towards a multilingual language policy
(Bilingual education and bilingualism / series editors, Colin Baker and Nancy Hornberger, [92])
Multilingual Matters, c2013
- : hbk
- : pbk
- タイトル別名
-
Content and language integrated learning in higher education
大学図書館所蔵 全18件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 261-279) and index
内容説明・目次
内容説明
This book offers a unique view of multilingualism in higher education from a global perspective. It presents a contextualised case of a multilingual language policy which takes the Content and Language Integrated Learning (CLIL) approach. The volume discusses various approaches to multilingual education including CLIL and then proposes guidelines for a multilingual language policy for Universitat Jaume I in Castello, Spain. It examines the advantages of a multilingual education programme and reviews the success of existing language policies. This book will be an essential resource for researchers and students as well as policy makers.
目次
Introduction
Part I. Multilingualism and Multilingual Education
Chapter 1. Multilingualism
Chapter 2. Multilingual Education
Part II. Multilingualism in Higher Education
Chapter 3. The Socio-political Context
Chapter 4. The Language Component
Chapter 5. The Pedagogical Component
Chapter 6. The Human Factor
Part III. Towards a Multilingual Higher Education Institution: The Case of Universitat Jaume I
Chapter 7. Description of the Study
Chapter 8. Background and Context of Universitat Jaume I
Chapter 9. Proposals for a Multilingual Language Policy
Part IV: Conclusions
「Nielsen BookData」 より