Welttheater : Hofmannsthal, Richard von Kralik, and the revival of Catholic drama in Austria, 1890-1934
著者
書誌事項
Welttheater : Hofmannsthal, Richard von Kralik, and the revival of Catholic drama in Austria, 1890-1934
(Texts and dissertations, v. 46)(Bithell series of dissertations, v. 23)
W.S. Maney for the Modern Humanities Research Association and the Institute of Germanic Studies, University of London School of Advanced Study, 1998
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includesbibliographical references (p. 265-281) and index
内容説明・目次
内容説明
Hugo von Hofmannsthal had a lifelong fascination with the theatrum mundi topos. Judith Beniston analyses his changing responses to it against an unfamiliar backdrop - the revival of Catholic drama which, from the 1890s onwards, accompanied the rise of Austria's Christian Social party. The solipsism of Jung Wien' and the conservative modernism of the Salzburg Festival are juxtaposed with the career of Richard von Kralik (1852-1934), the key figure in Austria's Catholic literary culture from 1890 to 1934. This study offers close readings of Das kleine Welttheater and Das Salzburger grosse Welttheater, and explores the ramifications of the fascination with the notion of Welttheater which Hofmannsthal and Kralik shared. In juxtaposing elite and popular culture, Beniston sheds new light on a neglected aspect of Austrian cultural history, on the selectivity of Hofmannsthal's approach towards Austria's Baroque tradition, and on the difficulties he faced in his attempt to assimilate his own work into it.
「Nielsen BookData」 より