Béla Balázs : early film theory : Visible man and The spirit of film
著者
書誌事項
Béla Balázs : early film theory : Visible man and The spirit of film
(Film Europa : German cinema in an international context, v. 10)(Berghahn on film)
Berghahn, 2011
- : pbk
- タイトル別名
-
Sichtbare Mensch
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: [237]-240
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Bela Balazs's two works, Visible Man (1924) and The Spirit of Film (1930), are published here for the first time in full English translation. The essays offer the reader an insight into the work of a film theorist whose German-language publications have been hitherto unavailable to the film studies audience in the English-speaking world. Balazs's detailed analyses of the close-up, the shot and montage are illuminating both as applicable models for film analysis, and as historical documents of his key contribution - alongside such contemporaries as Arnheim, Kracauer and Benjamin - to critical debate on film in the 'golden age' of the Weimar silents.
目次
Glossary Editorial
Erica Carter
Visible Man or the Culture of Film Three Addresses by Way of a Preface
I. May We Come In?
II. To Directors and Other Fellow Practitioners
III. On Creative Enjoyment
Visible Man Sketches For a Theory of Film
The Substance of Film Type and Physiognomy
The Play of Facial Expressions
The Close-Up
The Face of Things
Nature and Naturalness
Visual Linkage
Supplementary Fragments
World View
Two Portraits
Chaplin, the Ordinary American
Asta Nielsen: How She Loves and How She Grows Old
The Spirit of Film
Seven Years
The Productive Camera
The Close-Up
Set-Up Montage
Montage Without Cutting Flight From the Story
The Absolute Film
Colour Film and Other Possibilities
Sound Film Ideological Remarks
Appendix:
Reviews I: Siegfried Kracauer, 'A new film book' (1930)
Reviews II: Rudolf Arnheim, The Spirit of Film (1930)
「Nielsen BookData」 より