New markets, new mindsets : creating wealth with South Africa's low-income communities through partnership and innovation
著者
書誌事項
New markets, new mindsets : creating wealth with South Africa's low-income communities through partnership and innovation
Stonebridge Books, 2012
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 232-235) and index
"Gordon Institute of Business Science, Universityy of Pretoria."--Back cover
内容説明・目次
内容説明
The base of the pyramid (BOP)—the largest socio-economic group, but which also has the lowest income—is the subject of increasing attention in business practices worldwide, the current shift of which is toward creating a more sustainable market. That trend is thoroughly detailed in this helpful guide to understanding and succeeding in BOP business. Utilizing case studies from South Africa, the book demonstrates that in South Africa, around 60 percent of the population is not served or underserved by current business, with similar comparisons existing globally. The book offers strategies for tapping the significant new market both effectively and ethically, and showcases pioneering BOP businesses as well as the failures—giving special focus to what makes an approach sustainable. Also included are interviews with more than 40 top players, and the case studies include Nestlé, Danone, Walmart, Blue Label Technologies, and Capitec.
「Nielsen BookData」 より