Qualitative research in business & management
著者
書誌事項
Qualitative research in business & management
Sage, 2013
2nd ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Previous ed.: 2009
Includes bibliographical references (p. [256]-269) and index
内容説明・目次
内容説明
An expansive, yet remarkably concise and accessible resource, Qualitative Research in Business and Management is designed to help qualitative researchers with all aspects of their research project from start to finish. It discusses the key philosophies underpinning qualitative research and design in business and management, and assesses the advantages and disadvantages of the different approaches. Key features include:
Case studies, exercises, further reading and examples from first-tier journals
An enhanced Companion Website including journal articles and weblinks
Chapters on writing up research and how to get your research published.
目次
PART ONE: INTRODUCTION
How to Use This Book
Overview of Qualitative Research
PART TWO: FUNDAMENTAL CONCEPTS OF RESEARCH
Research Design
Philosophical Perspectives
Ethics
PART THREE: QUALITATIVE RESEARCH METHODS
Action Research
Case Study Research
Ethnographic Research
Grounded Theory
PART FOUR: DATA COLLECTION TECHNIQUES
Interviews
Participant Observation and Fieldwork
Using Documents
PART FIVE: ANALYSING QUALITATIVE DATA
Analysing Qualitative Data: An Overview
Hermeneutics
Semiotics
Narrative Analysis
PART SIX: WRITING UP AND PUBLISHING
Writing up
Getting Published
PART SEVEN: CONCLUSION
Qualitative Research in Perspective
「Nielsen BookData」 より