Peter Lorre, face maker : stardom and performance between Hollywood and Europe
著者
書誌事項
Peter Lorre, face maker : stardom and performance between Hollywood and Europe
(Film Europa : German cinema in an international context, v. 12)(Berghahn on film)
Berghahn Books, 2012
- : hardback
- タイトル別名
-
Peter Lorre, face maker : constructing stardom and performance in Hollywood and Europe
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [187]-205
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Peter Lorre described himself as merely a 'face maker'. His own negative attitude also characterizes traditional perspectives which position Lorre as a tragic figure within film history: the promising European artist reduced to a Hollywood gimmick, unable to escape the murderous image of his role in Fritz Lang's M. This book shows that the life of Peter Lorre cannot be reduced to a series of simplistic oppositions. It reveals that, despite the limitations of his macabre star image, Lorre's screen performances were highly ambitious, and the terms of his employment were rarely restrictive. Lorre's career was a complex negotiation between transnational identity, Hollywood filmmaking practices, the ownership of star images and the mechanics of screen performance.
目次
List of Illustrations
Introduction
Chapter 1. Lorre and the European Stage (1922-1931)
Chapter 2. M, Fritz Lang and Hans Beckert (1931)
Chapter 3. The Hollywood Leading Roles (1935-1941)
Chapter 4. The Supporting Actor (1941-1946)
Chapter 5. Der Verlorene (The Lost One)(1951)
Chapter 6. The Final Screen Roles (1954-1964)
Chapter 7. Alternative 'Hollywood' Media Contexts
Conclusion
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より