Shakespeare's dramatic structures
著者
書誌事項
Shakespeare's dramatic structures
(Routledge library editions, . Shakespeare ; 10 . Critical studies ; 4)
Routledge, 2013, c1986
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Reprint. Originally published: London ; Boston : Routledge & Kegan Paul, 1986
Includes index
内容説明・目次
内容説明
First published in 1986.
The focus of this book is the dramatic strategies of scenic repetition and character separation. The author traces the way in which Shakesperare often presents recurring gestures, dramatic interactions, and complex scenic structures at widely separated intervals in a play - thereby providing an internal system of cross-reference for an audience. He also examines the way in which Shakespeare increases the dramatic voltage in central relationships by limiting the access key characters have to each other on stage. These strategies, it is argued, are indelible marks of Shakespeare's craftsmanship which survive all attempts to obliterate it in many modern productions.
目次
- Introduction
- Part 1
- Chapter 1 'Look where it comes again'
- Chapter 2 'Thrice three times the value of this bond'
- Chapter 3 The journey from 'wherefore art thou Romeo?' to 'Where is my Romeo?'
- Chapter 4 'What's yet behind, that's meet you all should know'
- Part 2
- Chapter 5 'But when they seldom come, they wished-for come'
- Chapter 6 How to shoot an arrow o'er the house to hurt your brother
- Chapter 7 'And what's he then that says I play the villain'
「Nielsen BookData」 より